Monday 4 November 2013

Quick trip to Kyoto!


Hello. こんにちは。

Last month, I went to Kyoto. It's just for a short trip to visit one of the temples and also to chill with my best friend. Crystal, came by for a short getaway trip to Tokyo. I had exams so I can't hang out with her during the weekends as planned though.

先週京都へ行きました。一日だけなんだけど、寺へ行くダメです。それから親友と一緒に遊ぶです!クリスタルちゃんが旅行のため、東京に来ました。テストがあるから、週末一緒に遊ぶことができなかった。残念。

On our way to Kyoto! :D
25/10/2013
2013年10月25日

We took the bullet train (Shinkansen) from Tokyo Station to Kyoto Station. It has been a long time since I sat in a bullet train. I still find it really cool to travel around Japan via Shinkansen though. You're still on land but just in a few hours, you'll be in another prefecture!

私たちは新幹線で京都へ行きました。東京駅から京都駅までです。久しぶり新幹線に乗りましたよ!新幹線を通じて日本で旅行するなんて、今も本当にカッコイイと思います。土地ですが、数時間に他の県にいるって感じ。( *´艸`)

25/10/2013
2013年10月25日

Caught a glimpse of the beautiful sky on our way to Kyoto. If you look closely, you can see an "X" in the sky. Reminds me of the movie, Koizora!!  The skies in Japan is always so beautiful!!

京都へ行く途中に綺麗な空が見掛けた!ちゃんと見ると『X』の文字が見えるよ!なんか、『恋空』の映画を思い出した!日本の空がいつも綺麗だな~~


I managed to see Kyoto Tower! Only from the outside though. I also saw this funny sign at the train station. It's suppose to be "Smoking" instead of "Smorking". lol.

京都タワーも発見した!外からだけどね。駅で面白いサインも発見した。(笑)
ほら~『Smorking』じゃなくて、「Smoking」だよ!


We booked a hotel called, Hotel New Hankyu Kyoto. It is just right in front of the station and it's easy to stop, just about 5 minutes away! The room is really comfortable and cozy as well! Though, I wish the pillows were bigger though. lol.

『京都新阪急ホテル』と言うのホテルを予約しました。ただ駅の前にあるよ。5分ぐらい着ける!部屋は快適ですが、枕がより大きならいいと思うけどね!( *´艸`)

26/10/2013
2013年10月26日

We decided to rest for abit before taking a walk around the area. We caught the FIFA world cup on TV. It was Poland vs England. Crystal and I were a supporter of England so it made it even more enjoyable to watch! We both agreed that FIFA world cup is much more enjoyable to watch because it's a combination of all the good players like Lampard, Gerrard, Rooney, all in one!

ホテルの周りで歩く前、ちょっと休憩しようと思って いました。FIFAワールドカップを見ました。今回は『ポーランド対イングランド』です。私たちはイングランドのファンだから一緒にサッカーを見るのはとても楽しかったよ!FIFAワールドカップは沢山良いサッカー選手がいるから一番楽しいと思いました!最高じゃないか...?!


After watching the game (England won!), we left the hotel and walked around the area. We stumbled upon this small and old style Yakitori shop. I really like how the shop front is decorated with lanterns, really pretty! Even the menu outside is hand written! Funny how they wrote it as "yakitori sukiyanen"  which basically means "I love Yakitori" with the kansai dialect. It's really delicious! It's not the usual yakitori I've eaten in Tokyo. It has a little different taste to it!

サッカー試合が終わった後(イングランド勝った!!)、ホテルの周りで歩いてきた。近くに小さくて古いスタイルなやきとり屋を発見しました。この焼き鳥屋のデザインがすごく気に入るよ!普通のサインじゃなくて、灯籠があるから綺麗と思いました。メニューも手書きなんだよ!『やきとり好きやねん』って書いた、面白い!!いつも東京で食べたやきとりと味が微妙に違っていますが、美味しかったよ!(笑)


25/10/2013
2013年10月25日
The next day we set off to the Kiyomizu Dera which is a Independent Buddhist Temple. 
Link here: Kiyomizu Temple

次の日清水寺へ行って来ました!サイトはこちらへ → 清水寺

I didn't take much photos of the temple because we were busy checking the place out and getting our fortunes. We also got our love fortune as well. Mine doesn't seem to be good this time either. Oh well! lol.

周りを見ていて、おみくじも取っていてから写真はあまり撮らなかった。恋のおみくじも取ったよ!今年はあまりよくないです。まいっか~~!(笑)

There is a whole street of shops and restaurants in front of the temple. We were really hungry so we went to search for a shop that sells yummy ramen. It was raining the whole day so we wanted something hot to fill the belly!

清水寺の前に沢山店があります。あの時お腹がすごくぺこぺこなので、美味しいラーメン屋を探しに行きました!あの日は一日雨でしたから暖かいものを食べたいです!!


We managed to find this ramen shop located on the second floor and the first floor were selling different sweets and desserts. I forgot the name of this ramen but it's really yummy! Crystal also ordered this really cute cappuccino with a girl's face!!

ラーメン屋が見つけました~2階にある。この店の1階に色々お菓子の店があります。この店の名前が忘れてしまいましたが、すごく美味しかったよ!クリスタルちゃんもこの可愛い女の子顔なカプチーノを注文しました。


After having our meals, we decided to head back to our hotel to get our stuff and head back to Tokyo. Yeah, it was a really short trip but it was a good experience. I want to go Hokkaido some day though. I want to try all the food there and play with snow! lol.

ご飯を食べた後、そろそろ東京へ帰ろうと思いました。うん...そうですね、確かにすごく短い旅行なんですが、いい経験と思います。いつか北海道へ行きたいな~色々な北海道料理を食べて、雪を遊ぶ!!(笑)( *´艸`)


Cheers.


x.
Chi

No comments:

Post a Comment